Saturday, December 13, 2008

Pain is Love.......3


Chapter 7

Seharian di dalam music hall membuatkan aku letih. Tiba tiba tangan ku ditarik. Auch!!…jeritku kecil. Ray naper awak ni. Marahku dan cuba melepaskan pegangan tangannya. Dia diam tak berkata. Kemudian berlalu. Ray what is this? Awak tarik saya and try to make me understand with that attitude. Sambungku balik. Sofea… awak tak faham atau awak pura pura tak faham. Balasnya tepat dimukaku. Aku masih memandang tepat ke wajahnya yang cuma selisih beberapa inci. Ku terasa pipiku dah panas membahang. Please calm down. Motivate your self .His got a girlfriend…aku sekali lagi bermonolog. Sofea …I really love you. Tiba tiba Ray bersuara memecahkan tembok ais antara kami berdua. Mukanya tunduk memandang ke jalan. Ray tak sangka awak akan jadi girlfriend Zack. Balasnya. Aku kehilangan kata terduduk di lorong sepi yang menjadi saksi luahan hati Ray. Awak salah faham Ray..hati mula memberontak namun di satu sisi lain menyatakan benda yang berbeza. Sofea…I know I can’t have your love but believe me one day I will. Sumpahnya. Ray….kenapa awak cakap macam ni. Naper setelah ….airmataku mengalir, aku benci dengan sumpah orang yang sudah ada kekasih.. Drama apa yang mereka lakonkan ni. Dia pandang wajahku. Sofea I’m sorry really sorry ..bukan maksudku untuk …ahh…luahan berat yang Ray lepaskan buatku terkejut. Zack benar sukakan awak Sofea. What!!!! Zack is in love with me… otakku cuba untuk memproses ayat cinta yang Ray ucapkan sebentar Tadi. Ray tak berani untuk menjadi duri dalam daging. Ray tak pernah nampak dia macam tu. But don’t worry ucapnya sambil mendekatkan dahinya ke dahiku lalu menyentuh lembut rambutku. I’m still in love with you even Zack can’t stop me for having that feeling. Chupp..satu kucupan lembut di dahi mengejutkan aku ke dunia realiti. Airmataku masih mengalir. Aku tak tahu kenapa airmataku begitu murah untuk jatuh. Mungkin satu aku secara rasminya di sentuh oleh orang yang bukan muhrim. HARAM!!!dan yang lagi satu kerana aku juga ada “That Feeling” ngan Ray. Dari hari dia senyum sambil mengenyitkan matanya, di Kantin sekolah dan minggu minggu yang lalu. Aku kejang dalam rangkulan Ray. Tak terkata. The truth is the other day I was damn jealous that's why I said those harsh word to you. terangnya tetapi realiti yang dia adalah kekasih orang membuatkan perasaan ku mati. Aku tidak mahu dicop perampas walaupun aku turut merasakan ngilu dihati. Jantungku terasa seperti dirobek. Hatiku terluka yang dalam sangat. Ray masih di situ menekapkan wajahku ke dadanya. Harum. Nanti bau ni…seperti pernah aku hidu…memori cepatlah mengimbas…ops..mesin pengimbas turut tidak berpusing sebab hatiku telah mematikan segala system dibadanku.

Ray…Arianna..apa ni? Satu suara mengejutkan aku dari mimpi. Zack berdiri tepat di hadapan kami berdua. What is this? Soalnya tapi masih cuba berlagak cool. Ary jatuh tadi..nasib baik Ray ada. Terangku walaupun aku tahu itu bukan jawapan yang bagus melihatkan keadaan dan keintiman kami berdua. Servis bertukar tangan aku berdiri di sisi Zack walaupun ku tahu berat rasanya Ray lepaskan. Thanks buddy kalau ko tak de tak…ujar Zack. Ray..panggil ku. Thanks for everything. Dalam maksud ayatku oh…tuhan hatiku menangis menjerit lelaki mengapa ko harus menagih cinta sedangkan ko sudah ada cinta dalam dirimu dari seorang gadis yang begitu sempurna. Aku masih berkonfrantasi dengan diri sendiri. Aku memang benci sikapnya tetapi at the same time I really love him so much…that much sampai hatiku sanggup untuk menutup kenyataan bahawa dia ada kekasih. Ary you have to stop this. Otakku cuba untuk bertindak positif. Ku pandang Zack yang kejap kejap tangannya memegang lenganku takut aku tak stabil dan jatuh. Apa kurangnya Zack Ary,,…hatiku kecil kembali menjadi hakim. But he never even say he love me. Sisi lain ku pula cuba menjadi peguam bela. He have said tu you once. Kembali hatiku bertelaga. But I thought is just a joking thing coz he never serious. Damn…aku terkejut untuk kesekian kalinya. Zack aku rasa aku nak berterus terang ngan ko. Tegas Ray. Aku sukakan Arianna Sofea. Tolong jangan sia siakan dia. Kalau aku dapat tahu ko lukakan hatinya than you owe me big time. Jelas Ray lancar tak tersangkut sangkut. Aku dah agak dah. Dari cara ko pandang Ary aku dah tahu., but Bro don’t worry, she’ll safe with me. Thanks for your concern. Dari bunyi ayat Zack dah dengar lain tune. Stop it both of you. Macam budak budak. Both of you not even ask me my own feeling. Jeritlku meninggalkan dua duanya sekali. Dua dua best friend. Dua dua bodoh. Hanya kerana perempuan nak gaduh. Benci!!!!.




Chapter 8

Selepas kejadian di lorong belakang sekolah aku mengasingkan diri. Banyak juga rumour mengatakan aku tergila gilakan kedua dua Prince tu. Dalam dorm Rose dah banyak kali sampaikan pesanan Laila agar aku melupakan Ray padahal there’s nothing happen. I wont be the third person. Aku invincible pada Zack juga Ray dan yang sewaktu dengannya. Mama pernah kata dicintai dan mencintai perlukan pengorbanan. Bila keadaan menekan, Express yourself through music. Itulah yang aku buat. Dalam bilik ataupun selepas waktu sekolah, music hall menjadi sasaranku. Rasanya aku menjadi mangsa taruhan mereka berdua kot. Bestfriend? Of course new girls come to a new school who’s will be the lucky one going to win her heart. Aku tidak lagi menangis. Aku bosan menjadi gadis penangis. Namun hatiku yang menangis. Zack mahupun Ray langsung tak kelihatan di Sekolah. Mana hilangnya sang pencintaku. Bukan ke kemaafan tu suatu penyudah kepada semua ini. Lewat petang aku menuju ke Music Hall untuk sekian kalinya. Hatiku sakit. Perit bagai ditusuk duri yang tajam. Ku capai violin. Ku alunkan lagu kegemaranku di situ. Aku sedih sebenarnya. Suasana petang yang redup membawa diriku ke satu atmosfera yang berlainan. Hatiku menangis teruk. Sampai hati mereka buat aku macam ni. Memang aku terasa aku hadirnya cinta Ray tetapi semuanya terlambat sebab dia telah dimilik dan aku akan cuba belajar untuk memberikan ruang hatiku sepenuhnya untuk Zack. Sekali lagi alunan music menjadi pantas seperti halilintar. Actually you just need to cry. Satu suara menegurku. Aku rindu suara tu. Suara orang yang selama ini menjadi bestfriendku teman untuk ku meluahkan segalanya. Aku berpaling. Zack!!! Hatiku menjerit namun tanganku masih pantas dan tak berhenti mengalunkan irama tadi. Masih focus. Ary..i’m sorry really….terdengar derap derap kasut yang cuba menghampiriku. I never felt like this. Try to escape from you I guess was a wrong choice. But… Ray was my goodfriend my best buddy…like my own brother. Dia berhenti lalu duduk di salah satu stool. Aku diam. Hukumlah aku Ary. Jangan buat aku seperti ini. Tiba tiba dia datang dan mendekatiku dari arah belakang. Aku kejang berdiri bagai patung. Lagu yang kualunkan menjadi music sumbang. Please don’t throw me from your life and pretend I’m not exist at all. Sambungnya. Sakit …sakit hati ni Ary. Jangan seksa Zack seperti ini. I can’t stand Ary…not seeing you…not listening to your voice. Remember ..once I’ve tell you that I want to be that person in your life Ary. Ujarnya. Bukan Zack tak nak meluahkan cinta tetapi Zack takut persahabatan yang baru bercambah musnah sebab cinta. Empangan airmataku jatuh juga. Aku berpaling menghadap Zack. Kalau inilah yang dipanggil cinta, Ary takut untuk kenal cinta. Sakit. Terangku sambil memegang dadaku yang sesak dengan wabak yang melanda kami berdua. Zack memandang sambil menyapu lembut pipiku yang basah dengan airmata. Memang aku rindu saat kami berdua dulu. Aku rindu gurauannya. Walaupun kadangkala aku tidak bersetuju Zack tahu mencuri hati. Pendek cerita aku rindukan dia. Aku seperti tidak bosan untuk bertemu dengannya. Ah…cinta….tapi kami masing masing tak pernah meluahkan rasa itu sehinggalah peristiwa aku dan Ray.

Dia diam. Dengan lembut dia memandang sambil menyentuh jemariku. I understand. Ucapnya sambil cuba untuk berlalu. Frustration yang Zack tunjukkan jelas terpancar diwajahnya. Tanganku masih dalam genggamannya erat. Teach me ….ucapku lembut. Dia sekali lagi terpana. Aku menghampirinya. Zack I don’t know this feeling. Hati ni sakit sangat. Zack buang Ary jauh. I’ve until thought you guys done some betting to win my heart. Ary sedih. Ary pujuk diri Ary not to be this kind of person. But I always lose. I hate you for changing me like this. I don’t like a brand new me. You’ve totally change me Zack. Ary tak nak rasa sakit tu lagi. Menyesakkan dada. Pretending that all this while we’re best friends. Zack tiba tiba menarikku kedalam pelukkannya. I’m sorry Ary….pantas sungguh tangannya bergerak kan. Amaran.. berpelukan di kawasan sekolah adalah salah disisi undang undang. Ops…………..melalut pula. Kemudian dia membisikkan sesuatu ditelingaku. Actually Zack dah jatuh cinta kat Ary masa first time kita jumpa. When you smile at me I feel like I was in a different sky not blue but pink. Aku senyum. Dia pun tersenyum sambil meleraikan pelukkan tadi. Thank you my prince charming. Ucapku malu. Aku terasa rona mukaku merah. You always welcome my princess. Sambil memimpinku keluar dari Music Hall.

Namun di suatu sudut. Mr Jay dan Ray memerhatikan Jdrama sebentar tadi. Well I guess love is always a burden to human. Ucap pendek Mr Jay. Ray diam. Dia tahu hatinya kecewa. Tetapi ikrar untuk terus mencintai Arianna takkan pudar sampai bila bila. Sofea….i’ll always love you. Sumpahnya didalam hati. Kalah pada sahabat yang selama ini menjadi pendorong. Bagai terngiang ngiang kata kata Zack tadi. I have to move on. Sekali lagi Ray berkonfrontasi dengan diri sendiri. Move on…..hatinya menjerit. Ray come let’s find something to eat. Lapar. Pujuk Mr Jay yang selama ini dah bertindak macam Big Brother untuk mereka berempat.

No comments: