Monday, December 29, 2008

Ceritaku Favourite ku...................



Hari ini aku bekerja seperti biasa walaupun PH and still not feeling well. Dua hari bungkam kat rumah membawa aku ke dalam animasi kanak kanak riang. Patutlah bebudak kat office selalu bilang aku tak serupa usia. Well, dalam usia yang menginjak ke alam adult n maturity aku kenal apa itu "jurang" yang akan memisahkan aku dan dunia ku. Mungkin tubuh remajaku sukar untuk meninggalkan jasad ini walhal usia semakin bertambah. Back to the topic, aku ingin menceritakan tentang Shoju Manga yang selama ini menjadi kegilaanku dan remaja2 di luar sana. Salah satu cerita yang buat aku nak mengalirkan airmata ialah Kasih Selamanya (dah dibuat filem kat jepun) AND Gakuen Alice. Cerita memang lembab sebab banyak bab cerita dan diceritakan. Above all, it's really funny. Pasal seorang kanak2 perempuan yang mempunya kuasa luar biasa yang diperturunkan dari parentnya. Tetapi sepanjang dia nak track dia punya Alice ni macam macam terjadi, cinta, persahabatan and kasih sayang. Bab tak tahan tu bila dia jumpa parent dia. Sedih beb...percintaan mereka and what is love kalau dua dua orang ni ada power yang boleh dikatakan dangerous.



Dipendekkan cerita, aku enjoy at the same time ada "that Feeling" bila baca baca benda yang menyentuh pasal kekeluargaan ni. Emo? mungkin juga sebab jarak dan destinasi yang memisahkan dua dunia. Anyway aku masih tunggu lagi pengakhiran cerita Gakuen Alice ku tu walau ku tahu dah ada orang label aku Manga Freak. As long HAPPY!!

No comments: