Friday, August 19, 2016

Travel Itinerary


Rupa rupanya hari ini dah Friday.. Yay!! 😊😊😊❤️❤️ Tolong senyum sampai ke telinga..

Ok back to topic. Ramai orang suka pelancongan terancang dan ramai juga yang suka impromptu. Tetapi kalau dah pegi lebih dari 3 hari impromptu la sangat kan.. So for me I really into itinerary .. Siap plan A dan plan B in case all my schedule haywire. But the problem orang yang terlalu mengikut itinerary ni kene tepati masa. Hurmm Itu yang selalu jadi the 1st problem and mistake. 

Itinerary selalu bagi kita banyak bende in details. Especially direction and cost apatah lagi yang backpack. Even travel agent sendiri Ada itinerary for the day kalau mereka nak bawa jalan jalan. Siap kene tinggal siapa yang lupa diri especially shopping. 

So for me itinerary it's something about your self achievement sebab berjaya menyusun atur perjalanan di negara orang dengan sendiri. Once executed kira berjaya la itinerary tersebut sebab Ada certain orang tu siap bertahun dan berbulan mencari details sesuatu tempat dan kawasan pelancongan. That's why term "recce" wujud dalam industry pelancongan sebab itinerary. 

Therefore, jangan pandang mudah dengan itinerary. Dari bende yang kita conteng conteng tulah boleh scrap budget beli ticket flight, accommodation dll. Well once in a while kita boleh jadi tourist and traveller..

Happy Mapping!! 


Nota Kaki: Gambar takde kene mengene.. Ops Ada 😝😝

No comments: