Sunday, June 28, 2009

In the End....



Tak sangka sambutan harijadi ke -30 tahun kali ini disambut oleh seluruh dunia. Namun dalam keadaan yang berbeza. People is mourning because of STAR that we're gonna miss forever. MJ nama besar yang sentiasa bersinar sampai bila bila..."In This Farewell, There's no blood ...There no alibi...

Bila difikir kembali aku membesar dengan lagu lagu MJ yang penuh Humanity value etc Heal the World, We are the World, Earth Song..Man in the Mirror dan banyak lagi. Aku terdorong untuk menari dengan Billie Jean, Beat It ...hingga ke satu masa lagunya, tarinya menjadi icon dalam semua orang tak kira tua muda ataupun kanak kanak.

The truth is i'm really really sad. Macam tak percaya bahawa dia sudah tiada lagi mewarnai industri muzik dengan genre lagu yang fast and catchy. Macam tak percaya juga tiada lagi orang yang bernama Michael Jackson @ Mikaael di dunia ini. Airmata je yang tak tumpah bila mengenang jasa seorang wira yang sentiasa berkempen melalui lagu lagu untuk membela nasib masyarakat yang ditindas. MJ walaupun status agamanya masih dalam tanda soal, ...May you rest in peace. Semoga rohnya ditempatkan bersama orang orang yang beriman. Amin...Alfatihah..

No comments: